Dextrophobiа

Отваря врати втората в България Real-Life Escape Game стая – Dextrophobiа

cropped-header-split

На 10-ти юни 2014 г. в София се случва нещо, което безвъзвратно променя концепцията за интерактивно забавление – отваря врати Real-Life Escape Game стая (или по-скоро затваря врати за първите си „жертви”). Името й е Dextrophobia room („dextrophobia“ – страх от предмети, намиращи се отдясно), а зад проекта стоят Светлин Гърбатов, Петър Костов, Мариела Левиева, Александър Грозданов, Божидара Захариева, Димитър Петров и Ангел Найденов.

Dextrophobia Rooms Team

Успехът им е безспорен и води до лавинообразно отваряне на други подобни стаи, като равносметката само до момента  включва над 50 стаи в столицата, още десетки стаи в 8 други български града и специален сайт за феновете на този тип забавление. През Стаята преминават около 13 000 души, като много от тях са от други европейски държави. В историята й със златни букви е записано името на отбор „ГУБИ ТАПАГ”, който успява да се измъкне за 29 минути без нито една подсказка! Стаята става арена за тийм билдинг-и, предложения за брак и дори за сцени от реалити предавания.

С големите успехи идват и големите отговорности. Всички почитатели дълго време очакват продължението на проекта Dextrophobia, но пионерите в тази област ясно осъзнават, че не могат да открият просто поредната стая, трябва да е нещо различно и отличаващо се. Така се стига до 19-ти ноември 2015 г., когато своя живот започва Dextrophobia Rooms Vol. 2. Създаването й отнема почти една година, а от екипа споделят:

„Новата стая е доста сложен проект, за чиято реализация използвахме услугите на различни професионалисти – архитекти, аниматори, специалисти в областта на електрониката, металообработването и строителството”.

Иновативната стая е малко по-трудна от първата и се променя според решенията на играчите, което позволява различен финал на преживяването.

За да разпалят допълнително интереса ни, създателите разказват:
„Историята в новата стая се върти около темата за противопоставянето между хората и роботите. Настъпил е моментът на създаването на мощен изкуствен интелект, който контролира роботите, а чрез тях целия живот на хората. Темата вълнува умовете на учените и творците от дълго време.

Напоследък се говори още по-усилено за изкуствен интелект, който може да е неразличим от човешкия. Темата е актуална и в играта се поставя въпросът дали бъдещето на човечеството ще е по-добро с или без машините. Загадките в Dextrophobia Rooms Vol.2 са уникални и различни. В нея, за разлика от всички подобни обекти в България, няма ключове и катинари.

За пъзелите е използвана изключително много електроника – микро компютри, датчици и сензори. Цялото игрално помещение, както и интериорът, са изградени специално за играта (не става дума просто за обзаведен апартамент или мазе).”

Коментари

comments

Авторски публикации 11

Свързани публикации

Започнете да пишете термина, по който желаете да направите търсене, и натиснете Enter. Натиснете ESC за отказ.

Нагоре